Brille Cinderella?

Att komma fram till rätt namn för sina karaktärer är en stor grej när man skriver. En del tycker det är jobbigt, andra tycker det är en rolig del av processen. Själv är jag någonstans där mittemellan... Jag tycker det är viktigt att hitta rätt namn. Det namn som känns rätt och som gör att man mycket lättare kan gå vidare med att föreställa sig hela karaktären. Men det gör också att det kan kännas problematiskt när jag inte hittar rätt namn på en gång. Jag kan inte gå vidare med karaktärsbeskrivningen förrän det där namnet är det rätta.

Den senaste veckan har jag letat och letat efter ett passande namn för en av de viktigaste personerna i min tv-serie-idé. Jag har skummat i telefonkatalogen, i baby-namn-listor, i bokreakataloger... men det var inte förrän jag kom på den roliga tanken att googla efter hästnamn som det släppte! Högst upp bland sökresultaten fanns två sidor med hundratals namn på ston och hingstar. Där fanns det, namnet.

Kommentarer
Postat av: Dan

Hej.
Annars kan man hämta namn från bibeln :) Namn som betyder grejer liksom.. Bara ett tips.. :)

Postat av: Malin

Tack för tipset, det var smart... måste börja läsa bibeln! Tänk om jag råkar döpa mina goda karaktärer till något som får folk att tänka på någon som slängt sin bror i en lejongrop... ;)

2006-02-24 @ 23:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback