Mera shopping

47841-11


Jag har haft en härlig dag idag! Efter den här goda frukosten tog jag en solig 1 km-promenad till mitt postutlämningsställe för att hämta ut ett bokpaket. I ett försök att undvika att köpa onödiga böcker på årets bokrea hade jag istället beställt ett knippe böcker från AdLibris. Men efter att ha öppnat och bläddrat lite i dem kunde jag inte låta bli att ta bussen in till stan i alla fall för att kika lite på rean... som tur var överlevde min plånbok - det enda jag köpte var två mangaböcker för sammanlagt 40 kr, One Piece 1 & 2... jag älskar animeserien, så de här blir kul att läsa!

Däremot råkade jag snubbla in på H&M, bara för att titta på jackan jag fastnade för i förra veckan. Men det slutade förstås med att jag gick därifrån 398 kr fattigare. Och då var jag ju självklart tvungen att hitta en matchande halsduk också - det är trots allt fortfarande vinter. Det blev en mörkbrun med lite glitter, tyckte den skulle passa bra till jackan som är mörkblå och lite glittrig. Lovade min syster att lägga ut några bilder så här är de, med och utan blixt, även om de inte riktigt gör mina nyinköp rättvisa. Blåfärgen är någonstans mittemellan i ljus/mörkhet, jackan är mer figursydd än den ser ut att vara här... och jag älskar snedknäppningen, som inte heller är helt tydlig på bilderna.  

47841-12    47841-13

Jag vet egentligen inte vad det är med mig och jackor - det är de enda klädesplaggen, inklusive skor, som jag blir besatt av. Vet inte hur många jackor jag har nu. Vinter, vår, sommar, höst... nåja, jag använder dem åtminstone flitigt. Min ursäkt får vara att vi har alla årstider här uppe och då måste man ha många jackor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha, helt rätt att köpa jackan! När man blir besatt så blir man. Fin var den också. Jag behöver också en ny jacka, måste åka till Luleå nån dag!

2006-02-25 @ 09:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback