Skriftlig pitch

I morgon har jag en deadline - senast midnatt ska jag lämna in en skriftlig pitch för min tv-serie. På 1-2 sidor ska jag presentera min idé och försöka övertyga läsaren om att det här är något intressant, något man vill veta mer om, något värt att investera tid och pengar på.

Jag har inga tvivel om att min idé har allt det där. Jag älskar den här tv-serien, de här karaktärerna och deras historia. Jag älskar de små ögonblicken de kommer att ha, redan innan jag skrivit dem. Jag är säker på att det här är något speciellt. Men det svåra med att övertyga andra om det är att varje person ser och hör på mina ord från olika perspektiv. Jag vet inte vad de gillar för sorts historier, vad de är ute efter eller vilka ordval de ser som positiva eller negativa. Min inledande mening kan vara avgörande för hur de läser resten av dokumentet.

Men jag tycker ändå det är riktigt roligt att skriva pitchar. Om inte annat får man då tillfälle att klargöra grundteman och handling och poängen med idén för sig själv. Och om jag kan övertyga mig själv om att det här är bra så kanske någon annan också faller pladask. Jag får försöka få med någon humoristisk formulering också - ett leende eller skratt är alltid säljande.

Kommentarer
Postat av: Dan

Lycka till! Det låter roligt det du håller på med. Hoppas du lyckas med ditt..

2006-02-26 @ 15:34:53
Postat av: Malin

Dan - Tack! Ja, det är en kul utbildning jag går... halva tiden av tre år avklarad nu, och jag får skriva allt möjligt roligt. =)

2006-02-26 @ 16:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback