Tv:s bästa Veronica

47841-14

Veronica Mars: "Life's a bitch until you die."


I kväll, lördag 25 februari, är det maratonvisning av de fyra första avsnitten av Veronica Mars på SVT! Start kl 23:00 på SVT2. VM är en av de allra bästa tv-serier som idag finns att se på svensk tv. Läs mer på
www.veronicamars.se

Jag har redan sett hela första säsongen och sett om dessa fyra avsnitt när de började visas på SVT i januari, inklusive repriserna. Men jag kommer helt klart att vara klistrad framför min tv även i kväll. Veronica Mars är bra!

Det kan ta tid att vänja sig vid den lite speciella stilen, många gamla film noir-grepp, men under den pastelliga ytan (som skaparen Rob Thomas valde för att modernisera noir-formen) finns mycket djup och karaktärsutveckling. Plus underhållande historier med smart dialog! En varning är däremot på sin plats för den halvdåliga översättningen... Veronicas hund heter Back-up. Kan vara bra att veta i förväg när det översätts "se till att du har på fötterna" och "Backa. Lugn."..!

Sedan fortsätter serien att gå på torsdagar kl 20. Avsnitt 5 är nu på torsdag, den 2 mars. :)

Kommentarer
Postat av: Syster

Vad synd att det började så sent...ska upp och jobba i morrn, annars hade jag nog sett den.

2006-02-26 @ 18:36:35
Postat av: Malin

Siss - Haha, du var lite efter... lördag kväll var det. ;)

2006-02-27 @ 02:21:38
Postat av: Jenny

Nu på lördag? Eller förra lördagen? Hum, kanske lite efter? Ha ha :)

2006-02-28 @ 22:08:50
Postat av: Malin

Det är lugnt, jag ska ändå köpa första säsongen på dvd, så ni kan låna och se den. ;)

2006-03-14 @ 16:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback