Skrivredskap

Skrivredskap



Jag har varit och shoppat lite skrivredskap idag. Just nu skriver vi på manusutbildningen varsin tv-serie, och då måste man hålla reda på en hel del olika karaktärer och deras olika storylines, osv. Så med denna magnetiska whiteboard och olikfärgade pennor är jag ett steg närmare kontroll över min story!

Nästa steg i konstruerandet av min tv-serie är att skriva längre karaktärsbeskrivningar för mina huvudpersoner, samt outlines för vad som ska hända i varje avsnitt. Det är nog så kul, men jag ser fram emot att börja skriva på själva manuset för det första avsnittet. Jag har valt att göra en ungdomsserie, främst för att jag själv är så kär i amerikanska ungdomsserier... och för att testa om det går att skapa en svensk sådan som skulle fungera här.

Men nu måste jag först och främst klura ut var jag ska hänga upp min nya, fina whiteboard! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback