Det går inte bakåt

Mitt skrivande på tv-serien går framåt (bara för att klargöra att det inte går bakåt). Har pratat med några klasskamrater som har gjort ungefär lika mycket, så då känns det okej att man själv inte har något färdigt manus ännu. Den 17 april har vi deadline för att lämna in ett manus för det första avsnittet (s.k. pilotavsnitt) och dessutom treatments (3-4 sidor) som beskriver de resterande avsnitten. Min serie är på fyra avsnitt, så det blir ungefär 50 sidor manus och 10-12 sidor treatments. Men för att prestera det måste jag först göra en hel del förarbete i form av mer omfattande karaktärsbeskrivningar, outlines (handlingen i punktform), osv. Jag ska brainstorma lite i morgon för att spinna vidare på några bikaraktärers historier.

I söndags hade jag en deadline för att lämna in den slutgiltiga skriftliga pitchen (presentationen) av min serie. Den blev två sidor lång och var riktigt rolig att skriva. Jag hade hunnit få en del respons på den första versionen jag skrev, så nu kunde jag förtydliga och förbättra. Förhoppningsvis lyckades jag förmedla något av den entusiasm jag känner för den här historien. Jag tvekade lite inför att använda vissa formuleringar, eftersom jag inte vet exakt vilka som ska läsa den... Den rad jag framför allt skrattade åt varje gång jag läste igenom texten var: "Är Hamlet mer än en snygg bitch?" Haha, ja, en av mina karaktärer heter Hamlet. Ingen symbolisk Shakespeare-koppling, ibland har jag bara en förkärlek för andras unika karaktärsnamn... (Jag kan avslöja att ett av mina "namn mina barn ska få" är Pinocchio). Hur som helst, den meningen sticker ju ut lite men jag hoppas att det uppfattas som något positivt av våra omdömare - som utifrån dessa presentationer ska välja vems manus de vill läsa. Sedan kommer de till oss i maj för att lyssna och kommentera när vi pitchar muntligt. *spännande*


Kommentarer
Postat av: Dan

Hehe lycka till! Låter verkligen häftigt det där. :)

2006-03-17 @ 21:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback