Förra virriga veckan i korthet

Måndag morgon nu och jag har vaknat tidigt, kunde inte somna om. "Nu är hon sjuk", tänker nog min familj när de läser det, men nä, nu är jag frisk! ;-) Som tur är har jag inte varit förkyld (mina förkylningar blir alltid för långvariga), istället har jag bara haft feber och jobbig huvudvärk. Lite frustrerande eftersom jag när jag är sjuk vill veta varför. Nu blev jag bara febrig och trött och det kändes som att en skalbagge bosatt sig i mitt huvud. (Eww, jag hoppas det inte var så på riktigt.) Orkade inte göra något alls nån längre stund... försökte se en del tecknade filmer (Samson & Sally ftw!), men klarade bara av en halvtimme åt gången. Men jag gillar att sova också, så det är lugnt. Så länge den där skalbaggen inte väckte mig alltför ofta. Och det har kommit och gått - fredag och lördag kväll var jag lite piggare.

Så jag antar att det är tre dagar med mest bara sömn som gjort att jag nu stigit upp kl 6 en måndag morgon. Hör mitt favoritljud (*putter putter schhh pschhh*) och känner min favoritdoft komma från köket, och jag ska se ett nytt House innan jag sätter igång med att göra andra saker.

Annars var förra veckan mycket trevlig.
Jag och Sofia var på spelkväll hos M & M på söndagen (och de bjöd på nybakta pepparkakor, lussebullar och fruktsallad = heavenly!).
Tisdag skrev jag färdigt och lämnade in ett första treatment för mitt långfilmsprojekt (got into the writing zone = who needs drugs? Men jag har tusen tankar om hur jag ska skriva om det...). 
Onsdag träffades jag och Sofia, M & M på det fantastiska caféet Schmäck för att prata om inlämningen och en essäuppgift. (Mmm, kaffe och hallonpaj med vaniljsås!) Och så tittade vi på en liten glasögongubbe som passerade utanför minst fyra gånger och balanserade ett berg av kakburkar. Och på två taxar som möjligen var samma tax två gånger.
Och i torsdags kom Sofia över till mig och hängde, skrev essä... men det var då min febriga trötthet och huvudvärk började komma (hm, I see a connection! S, jag är allergisk mot dig!), så jag hade 0.1 energi och var nog inte vidare bra sällskap. Men chokladkaffe och Steve Carlson-julmusik var trevligt.

Hm... det saknas minst en dag där. Måndag.. vad gjorde jag förra måndagen? Det är ett mysterium. I'm thinking alien abduction.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nonsens! Det är omöjligt att vara alergisk mot mig! Jag är en anti-allergen! Dessutom: Hur värdelöst skulle inte dit liv bli om du aldrig fick träffa fantastiska mig igen?! ;P

Tänk om du är allergisk mot Steve...? ;P

Postat av: Malin

Sofia: HAHA... jul-Steve i så fall, för Piñata Novia-Steve har jag aldrig haft problem med. ;-)

2006-12-11 @ 16:31:52
Postat av: Sofia

*muttermuttermorr* har aldrig haft några probelm med mig förut heller... *tjurar*

I övrigt har jag tråkigt... Funderar på att komma över och hälsa på... och möjligtvis köpa glass innan... och titta på spn... men jag vet inte... du är ju *allergisk* :P

2006-12-11 @ 16:47:45
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Syster

Mohahaha, så tidig uppstigning! Jag tror att det var alien abduction och att de opererade in ett microchip i hjärnan på dig, kanske det som var skalbaggen! ;)

2006-12-12 @ 17:21:04
URL: http://jennywvw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback