Update

Har hunnit vara hemma i Boden en vecka, där jag bl.a. ägnat tiden åt att sammanställa en klippbok åt min lillebror som nu fyllt 20 år. Vi hade kalas i fredags, då jag dessutom fick chansen att träffa släktingar jag inte sett på länge. Utöver albumet med roliga foton och små texter fick lillebror en egen present av mig också, nämligen en dvd-box med hela första säsongen av Lost.

Tror jag måste beställa en Lost-box åt mig själv också, med tanke på vilken bra säsong den där första var och hur mycket extramaterial som är med på 7-discaren. Jag är speciellt nyfiken på ett kommentarspår som görs av David Fury, en tidigare Buffyförfattare. Hade verkligen varit kul om en annan Buffyförfattar-veteran, Drew Goddard, också gjort ett kommentarspår... men det lär komma framöver med tanke på att han nyligen skrivit tvåårigt kontrakt som "supervising producer" för Lost. Härligt!

Okej, det var en parentes. ;-) Tänkte egentligen bara blogga om att jag har rätt fullt upp med min praktik nu om dagarna. Jag har valt att koncentrera mig på att utveckla ett novellfilmsprojekt, till viss del tillsammans med Sofia. Vi har haft flera cafésessioner som varit hur roliga som helst. Kombinationen fika och manusskrivande är rena drömmen för mig som är galen i både och. I morgon ska vi försöka sammanställa något att skicka till vår praktikledare som vi ska träffa på måndag igen. Sofia ska bjuda mig och några andra på middag också, så det blir nog en riktigt bra dag/kväll! :-)

Tidigare i kväll har jag haft besök av en annan kompis och vi köpte hem pizza och har sett b-skräckfilmen Devour. En film så dålig att den blev bra! Minns inte senast jag skrattade så mycket åt en film... trots att det inte ens var meningen att man skulle skratta...
- Why would the devil need to use computers or games?
- Think about it. It's a very effective way to spread a message.

I helgen måste jag framför allt läsa ut min första sommarkursbok, The Remains of the Day, plus att jag måste försöka få ut en första version av den hemsida jag lovat göra för min mammas linedance-förening. Med andra ord måste jag först och främst lära mig hur man gör en hemsida...

Kommentarer
Postat av: syster

Dags för en ny update nu. Förresten, jag behöver hjälp med ett namn på en skådis, han heter Hugh i förnamn och sen är bokstäverna i efternamnet ??ckman. Nån du känner till?

Postat av: Malin

Siss: Hahaahah... mm. Hugh Jackman? A.k.a Wolverine. ;)

2006-06-06 @ 19:07:00
Postat av: Sofia

*random kommentar* YEY WOLVERINE!!! :D (nevermind me, i'll just be over here in the corner with my fangirling-ways :P )

2006-06-13 @ 22:33:04
URL: http://storkamp.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback