Mitt val -06: Rutiner och frukt!

Sista dagen av mitt sommarlov idag, onsdag. Det betyder (*shock! gasp!*) att jag måste börja vända tillbaka mitt dygn igen. Har bestämt mig för att skaffa rutiner nu. Såna där som är bra att ha för att man ska vara energifull när det behövs... nog för att mina tidigare icke-rutiner med att sova och äta när jag känner för det, kaffemissbruk och tv-serier-som-droger fungerat någorlunda bra. Men jag har hört rykten om att fasta tider och frukt är bra för hälsan, så jag ska prova det istället. Ett tag i alla fall. Men mitt överintag av tv-serier tänker jag aldrig i livet överge, där är jag fast. Eftersom det såvitt jag vet inte finns avvänjningskliniker för sånt omfamnar jag det istället.

Jag får fjärilar i magen bara jag tänker på att höstens tv-säsong är här nu. Vissa av mina favoriter har redan börjat, Prison Break och House, men de flesta drar igång inom de närmsta 1-4 veckorna. Om jag räknar både gamla och nya serier jag tänker följa så kommer jag nästan upp i 20 serier per vecka. Men bland de nya blir det alltid bortfall relativt snabbt, när tv-bolagen släpper yxan på dem.

Måndag var riktigt rolig, speciellt med tanke på att jag varit sjuk i helgen. Efter att jag tonat håret rött på söndag kväll blev jag mycket piggare. Måndag var jag på banken för att byta min internetdosa, fick sitta där en halvtimme och titta på folk och försöka att inte andas in varje gång kvinnan bredvid mig gäspade stort. Men att titta på folk var kul. Och sen bar det av till ett café för avslutningsmöte av min och två klasskompisars praktik. Det var jättetrevligt. Mötet alltså, inte att praktiken nu är slut. Men avslutet var positivt, precis som hela praktikupplevelsen. (Jag ska inte virra till det ytterligare med att skriva fler ord.)

Sen gick jag och Sofia till en pizzarestaurang, mums! Pizza är extra gott när man bara äter det då och då. När jag bodde i Boden var min lägenhet jättenära en pizzeria, så då blev det pizza alldeles för ofta. Hm... visserligen bor jag nära en pizzeria nu också, men de har inte särskilt goda pizzor, så det är lugnt. Hur som helst, kvällens höjdpunkt blev sedan ett biobesök. SNAKES ON A PLANE!!! Fantastiskt bra film. Jag älskade den. Skriver mer om den i ett eget inlägg senare.

En annan sak som gav mig glädje i måndags var ett paket jag fick från Play (.com, bästa onlinebutiken sedan nånsin). Det innehöll  inget mindre än First Born, en miniserie från -87 som jag längtat efter att få se i 16-17 år. Den gick nämligen på svensk tv när jag var 6-7 år, men eftersom jag vägrade äta upp min middag en dag fick jag inte se andra delen..! En fruktansvärt traumatisk upplevelse som hemsökt mig ända sedan dess. Förra året fick jag reda på namnet på miniserien, och att den inte fanns utgiven på varken vhs eller dvd. Men i slutet av juli hände det underbara att dvd:n dök upp i affärerna. Nu när jag sett den blir det också föremål för ett eget inlägg senare. ;-)

Angående tidigare inlägg så kan jag lägga till att kriget mot bananflugorna i mina föräldrars kök blev framgångsrikt. Framför allt efter att lillebror varit superduktig och rensat ur skafferiet - innan jag ens hann säga något om det. Lillebror som förresten klarat sitt extra körkort igår! Yay! Jag har så lite koll på vilken sorts körkort som finns, men det är det som är efter det vanliga B-körkortet. För lastbil, tror jag. Hey, jag är en gå/buss/tåg/flyg-människa...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Har du någon koll på detta: http://www.journalfen.net/community/fandom_wank/999864.html ? Jag menar, oavsett vad som är sant och falskt är det en intressant idé för skapandet av fiktion... Jag har inte hört någonting innan, så längen går till sammanfattningen på fandom_wank, men jag tänkte att du som har mer koll på videobloggar...

Postat av: Malin

Haha, ja, Lonelygirl15... just nu är det fler som har konspirationsteorier om henne än om Kennedy/Palme/9.11/Månlandningen tillsammans. ;-) Jag har själv inte orkat följa allt, det har blivit för stort (med alla tusentals videos "Re:Lonelygirl15"), men jag tyckte i alla fall om hennes videos. Även om första tanken när man sett en definitivt är "det här måste vara scripted". Men så länge geriatric1927, ett annat YouTube-fenomen, är på riktigt är jag glad.

Däremot har jag upptäckt att killarna från Nobody's Watching har börjat lägga ut videos (som del av NBC's marknadsföring av kommande webbisodes, förstås). En där de talar om sitt mission statement om att synas i tv... följt av klipp av dem som valets på Emmygalan, i bakgrunden på röda mattan. :D I just love those guys.

2006-09-13 @ 13:46:28
Postat av: Sofia

Jag har suttit och läst articklarna om det hela nu, och som experiment med interaktivt berättande och nya arenor för berättande är det väldigt intressant... Måste bara passa på att påpeka hur detta (antagligen) är ett till exempel på hur en internet publik inte behöver betyda något i verkligheten. Särskilt inte nu när det verkar som om dom ska börja ta betalt (enligt vissa källor, osäker uppgift, men det låter logiskt). Jag menar tittar siffrorna var höga jämfört med tittar siffror på Amerikanska kanaler, men de är utspridda över hela världen, så... Intressant hur som helst... Jag undrar om jag ska byta ämne på min Engelska C-uppsats *igen* :P

2006-09-13 @ 19:15:23
URL: http://storkamp.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback