Måndag igen

Tanken var att jag skulle åka hem till familjen i Boden idag, men en halvtimme innan jag skulle med bussen insåg jag att det var bättre att ta det lite lugnare och åka i morgon istället. Då var jag nämligen mitt uppe i att städa min lägenhet och packa min väska färdigt på en och samma gång. Så idag har jag istället för att åkt tåg gått omkring här och vårstädat. Kändes som att det behövdes eftersom både min mamma och mormor ska följa mig tillbaka till Umeå om en vecka. ;)

Utanför fönstret snöar det för fullt, så man undrar om det någonsin ska bli vår. Nu längtar jag som alla andra efter grönt gräs och stekande sol! Att kunna sitta ute på balkongen med en chokladmilkshake och en bra bok... promenera in till stan och fika på utecaféer... spela kubb med goda vänner... Aaah, nåja, nu när jag ska till Boden får jag väl istället ta mig en skidtur med varm choklad och ostmackor i matsäcken. Det är också riktigt härligt! Och att sitta ute på ett renskinn i snön och läsa en bra bok kan ge en försmak på sommarens balkongläsning. :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Okej, jag borde sitta och skriva tills fingrarna blöder, men jag har tepaus och vill åka till nashville för detta: http://community.livejournal.com/winchestercon/ Eller så skulle jag kunna skaffa mig ett liv... ;P

Postat av: Malin

Sofia: Äsch, det är säkert bara desperata fangirls där i alla fall. Bättre att vänta på de *riktiga* cons som säkerligen kommer att komma... med Special Guests. ;)

2006-04-10 @ 19:41:24
Postat av: Dan

Ursäkta om jag stör erat samtal, men schysst med varm choklad och ostmackor! :)
Det är riktigt mysigt det, ger mig associationer till min barndom (eller hur man säger det hehe)

2006-04-10 @ 21:06:02
URL: http://dan.webblogg.se
Postat av: Malin

Dan: Ja, jag tror nog att nostalgifaktorn bidrar stort till varför det är så gott! :D

2006-04-10 @ 21:58:44
Postat av: Sofia

"Äsch, det är säkert bara desperata fangirls där i alla fall."

Och vad är jag om inte en desperat fangirl? :P Men det är i oktober, så antingen är det filmfestival eller så har vi Valeur, inget svårt val egentligen :)

2006-04-11 @ 13:37:16
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Systra di

Klart du måste städa innan mamsen och mormor kommer ;) Ikväll ses vi, kul!

2006-04-12 @ 07:18:37
URL: http://jennywvw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback