Äntligen helg

Hela den gångna veckan har jag haft riktiga lektioner i riktiga skolan. Sommarkurs. Visserligen tycker jag det var ett jättebra upplägg med bara några lektionsdagar i mitten av juni och en vecka nu i augusti, men det har varit en väldigt intensiv vecka. Varje dag har vi ägnat några timmar åt att diskutera och jämföra en bok och dess filmatisering, för att sedan avsluta dagen med att se en film inför nästa dag. Filmerna jag sett och analyserat i veckan har varit: Harens år (Finland), Blecktrumman (Tyskland), Två kvinnor (Italien) och En hunds hjärta (Ryssland). Plus att jag då fick se till att ha läst ut respektive bok i tid till diskussionerna. Men allt har varit väldigt intressant och jag gillade alla filmer/böcker!

Förra helgen, fredag-söndag, var jag i Köping på Buffyträff. Det var väldigt kul, inte minst bara för att man fick umgås med likasinnade... men jag skriver mer om det i ett senare inlägg, så kan jag klistra in några bilder också. :-)

Så nu är jag alltså i Umeå igen. Fest hemma hos Magnus och Marielle i morgon kväll, det ska bli riktigt kul! Förhoppningsvis är fler klasskompisar i stan och kommer dit. Jag ska försöka se ikapp mina tv-serier i helgen också, men det blir kanske en passande söndagsaktivitet. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback