Buffyträff i Köping

11-13 augusti reste jag från Umeå till Köping och tillbaka. Varför? Jo, för att en internetforum-vän redan i mars bestämde sig för att bjuda in oss Buffyvänner till en gathering i sin hemstad. Hon såg till att hyra en lokal, en stor idrottshall, där vi kunde vara och rentav övernatta alla tillsammans. Och hon såg även till att en projektor med stor duk skulle finnas på plats - en obligatorisk ingrediens för större Buffyträffar! ;-)

Vi blev ungefär fjorton deltagare, inte så många med tanke på hur många vi kunde ha blivit, men det var ett lagomt antal för att man skulle hinna umgås med alla. Och en del hade jag känt över internet i ca 2½ år, så det var verkligen roligt att träffa de som kom. Det är just gemenskapen som uppstår när man är på en plats med personer som delar ett gemensamt intresse som är härlig att vara med om. Helgen gick ut på att bl.a. se Buffyavsnitt tillsammans, gå ut och äta på restaurang, Buffytipsrundor med fina priser, vandra omkring i Köping... och charaderna som vi lekte på söndagen, det var galet roligt..! Jag lyckades vinna ett delpris på en av tipsrundorna och fick en bok (som jag rentav satt och sökte priser på veckan innan!) - "Why Buffy Matters" av Rhonda Wilcox, som är en av de akademiskt inriktade analysböckerna om Buffy.

Men jag tycker det var värt den långa resan dit bara för att ha fått träffa just de människorna, att somna på en luftmadrass till ljudet av skratt från de som var uppe längst (och såg "bara ett avsnitt till" eller låg och pratade halva natten), och att vakna till musiken från musikalavsnittet (vars cd-skiva de morgonpigga slog igång när de ville få upp oss sjusovare) och äta frukost tillsammans. :-)

Några bilder från helgen...

47841-37
Första kvällen på plats (jag i grönt)

47841-38
Kärran (som gör en kombinerad Buffy/Andrew-imitation)

47841-35
Nästan hela gänget ser på något avsnitt

47841-39
Pet och Dasse (som dansar med till musikalavsnittet... "the sweeper guys")

47841-36
Niblet leker med Buffy/Spike-dockor... ;-)


Kommentarer
Postat av: Jenny

HA HA HA, vad KUL ni ser ut att ha haft! :)

Postat av: Dan

Coolt med träff sådär!

2006-08-29 @ 19:58:49
URL: http://dan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback