Hårda julklappar

Jag har fått en del julklappar som var tilltalande för mitt författar-jag. Bland annat en prenumeration på Creative Screenwriting, en amerikansk manusförfattartidning. Nu kan jag förresten passa på att tipsa om deras nyhetsbrev, CS Weekly, som är både intressant och underhållande och bra för manusförfattare. (Psst: Åtminstone en av skribenterna, Jason Davis, är ett Buffyfan.)

Några böcker fick jag också. En stor bok som är en samlingsutgåva av Joss Whedons Astonishing X-men #1-12, serietidningarna, med storyboards och sånt som extramaterial. Dessutom bok 7 i den moderna fantasyserien The Dresden Files av Jim Butcher. (En bokserie som förresten producerats som tv-serie för Sci-Fi Channel, där den har premiär nu i januari.)

Och fler hårda paket fick jag i form av filmer. Mun mot mun, som jag inte hunnit se ännu. Ice Age 2 såg jag däremot häromdagen och fick skratta en hel del. Det var en 2-disc-utgåva, så mycket extramaterial att gotta sig i... det är alltid lika intressant att få en inblick i Disney-produktioner från manus till animation, osv. Nu pratade regissören, Carlos Saldanha, även mycket om hur de tänkte kring att göra en uppföljare till en populär film. Trevligt att höra att Ice Age-teamets inställning är att varje uppföljare ska vara bättre än den förra, och att det ska finnas en ny historia att berätta samtidigt som de håller fast vid att det är karaktärerna från den första filmen som alla vill ha mer av. (Hehe, jag gillar andra filmens tagline: "Kiss Your Ice Goodbye".)

Vad mer... jo, just det, ett av spelen jag önskat mig och fick var Once Upon A Time, kortspelet som man berättar sagor med och som jag och många från klassen brukar spela. Kan vara bra att ha ett eget också. Det lär få följa med till Göteborg när vi ska dit på filmfestivalen om en månad... jag, Sofia, Magnus och Marielle har bokat tågbiljetter nu, och något behöver vi nog att roa oss med under de 15-16 timmarna på tåget. ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hah... Mina hårda paket inhandlades under mellandagarna på IKEA i Happaranda och bestod av DVD-hyllor och en skärbräda som antagligen kan användas som mordvapen. Gör det något om jag dregglar lite över dina julklappar? ;)

(Också? Jag gillar julgranskuppen och är helt på er sida. Vaddå stilrent? Det är ju JUL! ;) )

Postat av: Dan

Hur långt har du kvar på manusutbildningen (eller vad är det för utbildning du går)? Och hur långt har du kommit på serien du höll på med? Hoppas du inte har nåt emot att jag frågar :)

2007-01-02 @ 02:24:32
URL: http://dan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback