Julhelgen i bilder

Julen är över... eller, är den? Jag känner mig fortfarande julig. Måste vara snön utanför fönstret, katterna som klättrar i julgranen varje dag och julmaten som fortfarande tar upp halva kylen. Jag är kvar i Bredåker fortfarande, ska fira nyår här och sen åker jag tillbaka till Umeå.

Julaftonen började med att det snöat under natten, så världen var extra vit när jag väcktes av... att det var iskallt i hela huset. Mina föräldrar och min bror sov bakom stängda dörrar, men jag sover på soffan i vardagsrummet, så det var bara för mig att stiga upp och stänga ytterdörren som katten Kalle öppnat. En timme senare började julaftonsmyset och sedan smälte juldagarna ihop med paket och mat och släktingar på olika håll. Bilder säger väl det mesta....

Lillebror Peter väntar på tomten...
47841-61

Vi genomförde en stor kupp under natten, jag och lillebror, efter att vår mamma pyntat granen med bara rött och guld ("Det ska vara stilrent!"). Såhär såg granen ut när hon gick och la sig:
47841-65

Men vi saknade allt det gamla pyntet och tyckte julgranen behövde lite mer charm....
47841-66

Så på julaftonsmorgonen såg den ut mer såhär, med blå kottar, plastkrubbor och.. annat...
47841-67

Kusin Linda, 17, med charmtrollet Lipton.
47841-63

Storasyster Jenny med bihanget Klas (ja, det stod så på paketen...)
47841-59

Kusin Gabriel, 13, som också charmats av hårbollen Lipton.
47841-58

Jag får till en snöig bild med lilla Bella i famnen, precis utanför mina föräldrars hus...
47841-68

På juldagen bar det av ut till Degernäs, där min morfar bor. Här var klockan två, men solen var redan nästan helt borta...
47841-64

Morfar Ulf och stockholmskusinerna Linda och Frida, 14.
47841-60

Syskon och kusiner, trötta efter all mat...
47841-62

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Åh, vilka fina julbilder! Jag älskar bilden på dig som du skickade som julkort också. Den där du står ute i kjol.

Postat av: Dan

Aa, jättefin bild där du står med katten. Ni borde rama in den.

2007-01-02 @ 02:19:33
URL: http://dan.webblogg.se
Postat av: Malin

Ja, jag har tänkt det ibland den senaste tiden, att det var längesen jag hade riktiga foton att hålla i som går att rama in. Digitalåldern har tagit över. Det får bli ett projekt när jag väl köpt mig en ny skrivare och fotopapper. :-)

2007-01-06 @ 20:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback