Tågfärd och manuslängtan

I morgon vid den här tiden är jag hemma i Bredåker. Det blir härligt att åka tåg, jag gillar den skrivmiljön. På just det här tåget är det så rent och snyggt, med stora fönster så man har mycket utsikt. Det är mörkt när jag kommer fram, men på tisdag ska jag ta en långpromenad... njuta av att vara tillbaka i stillheten och den friska luften.

Den senaste skolveckan har varit bra, många roliga grejer. Bland annat två dagar med våra handledare på besök, då alla i klassen samtalade med respektive handledare om slutprojekten. En halvtimme per projekt, så det var ett mycket bra tillfälle att få en inblick i varandras arbeten. Och att få ventilera sitt eget en aning. Marie sov på min soffa tisdag-onsdag, så vi passade på att läsa och diskutera varandras texter innan samtalen.

Det är extra roligt när man blir entusiastisk över de andras historier - vid nåt tillfälle kom jag på mig själv med att tänka att om alla de här manusen skulle produceras samtidigt skulle det resultera i ett galet bra filmår för Sverige. ;-) Och jag måste göra en extra shoutout till Ann, vars projekt jag blev mest kär i. Om jag hade läst om den filmen i någon filmtidning skulle min första fråga vara "när har den biopremiär?" och min andra "när kommer dvd:n och det blir väl mycket extramaterial?!". Jag längtar tills jag får läsa det och de andras manus i april!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det ska bli skoj att läsa ditt också!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback