Cirkusartist, javisst!

47841-33
Malin på karneval i Boden -88

Jag har börjat jonglera! Just det: jonglera.
 
Orsakerna är många... fascinationen över cirkusar, att jag nyligen såg om Dumbo, tanken att jag borde kunna.. jonglera? Och det är roligt att lära sig något nytt! Det som slutligen fick mig att köpa tre jongleringsbollar var Sofias prat om
poi, som även Nina i vår klass brukar tala passionerat om. Om inte annat så har vi nu en plan b om manusförfattandet inte fungerar... vi kan bli cirkusartister! ;-) Som synes på bilden ovan har jag länge burit på drömmen om ett liv på cirkus. Än så länge har jag lyckats lära mig att jonglera två bollar från både höger och vänster. Nästa steg är att klara tre utan att kasta upp alla i luften samtidigt så att de flyger åt olika håll.

Åh, jag är förresten tillbaka i Umeå nu. I veckan har jag hunnit med ett praktikmöte, som var härligt kreativt... då jag och Sofia dessutom fick se några ihopklippta minuter av kortfilmen vi var assistenter på! Och innan mötet satt vi på favoritfiket Schmäck och spånade kring ett praktikprojekt. Mm, jag upptäckte dessutom att de har goda bagels där. Tidigare i veckan har vi varit på bio och sett American Dreamz. Av en tillfällighet (nämligen att vi valt att äta på Subway innan) träffade vi innan bion på ännu en klasskompis, Marielle, och en kompis till henne. De dök dessutom senare upp på våran bio också, eftersom det var slutsålt på Pirates som de hade tänkt se... och så gick vi alla på Wayne's och fikade efteråt. Superkul att vara med Marielle en kväll, det var alldeles för länge sedan! Det gör att man räknar efter hur länge det är kvar tills skolan börjar igen (två månader, det är ju en evighet!). Men vi som är här i Umeå får se till att ha någon film- och spelkväll snart.

Jag (a.k.a Glory) och en kompis har dessutom hunnit med en nypremiär för vår Buffysida, Mäster Rose i veckan. Eller hon har gjort det mesta arbetet, medan jag har assisterat med att photoshoppa ny rubrik, petat lite med länksidan och nyheter och sånt.... Idag ska jag ta itu med att skriva klart min konventberättelse (under Extra). Hur som helst är sidan riktigt, riktigt snygg nu. Och det handlar ju om Buffy, något vi inte kan få nog av! :-)

Nä, nu ska jag prova jonglera med tre bollar (wish me luck), sen ska jag nog dyka in i min läsning av A Feast for Crows, bok fyra i George RR Martins serie A Song of Ice and Fire. Obeskrivligt bra böcker! Svårt att få annat gjort när man har så bra läsning för sig.

Kommentarer
Postat av: Dan

Haha vilken gullig bild! Riktigt schysst hemsida by the way, även fast jag inte kollar på Buffy.. :)

Postat av: Sofia

Heh... Jag tycker du ska använda den bilden på klassens hemsida :)

Också? Angel sektionen på Master Rose har ingen profil för Lindsey! Hur kan ni ha missat det! Vi borde köra en Angel-kvälll med Lindsey tema. Eller är jag bara ytlig igen? ;)

Också? Genomgången av Andrews sexualitet? En orsak till att ni är skit bra :D

2006-07-23 @ 23:14:27
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Emily

Så gullig bild! :) Håller tummarna för att din jonglering går vägen! :)

2006-07-25 @ 06:42:56
Postat av: Jenny

Ho ho ho, jag kommer ihåg de där bilderna, så roliga! Du får lära mig att jonglera sen också :)

2006-07-25 @ 10:12:07
URL: http://jennywvw.webblogg.se
Postat av: Malin

Hihi, ja, det där är förresten mitt riktiga hår. Fast det var inte en frisyr jag hade till vardags. ;) Jag kunde spruta vatten med den där blomman också, har en liten pump gömd i handen.

Dan: Kollar inte på Buffy, tss... då har du missat något. Efter 1-2 säsonger fastnar vem som helst (vissa efter bara ett par avsnitt). :)

Sofia: Lindsay-profil kommer så småningom... Angel-sektionen är relativt ny och då kommer regulars först. ;)

Emily: Tack, vi får se om jag har några jongleringskunskaper att visa upp när jag kommer upp nästa gång. Om en vecka.. aah, bäst att träna lite till, hihi...

Siss: Lära dig jonglera, haha... det kan bli rätt kul! Vi får åka till Alder nån dag så kan vi öva i vatten. :D

2006-07-26 @ 01:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback