Sommaravkoppling

47841-31 47841-32 

Jag trodde inte det var möjligt, men efter ett par veckor känns det nu som att jag har semester. Visst har jag fortfarande mitt block med penna med mig överallt och jag småskriver saker då och då, men jag har ändå lyckats koppla av. Det är en rätt härlig känsla att vara utvilad och ha ett sorts "mañana mañana"-tänkande. Är hemma hos mina föräldrar i Bredåker (pekar på bilderna), Boden, nu och dagarna fylls mest av att ligga på en solstol och läsa böcker, mysa med småkatter, träffa släkten och annat sommarskoj. Grillkvällar, surströmming och bilbingo är lite av vad sommar är för mig.

Midsommarhelgen tillbringade jag med mina föräldrar nere i Vendelsö, Stockholm, hos min moster med familj. De enda resplaner jag har annars är en helg i Köping 11-13 augusti för nationell Buffyträff med internetkompisar. Men jag ska nog åka söderut en vecka tidigare och hälsa på goda vänner på lite olika håll. En liten röst i mitt bakhuvud viskar att jag ska ta en Sista minuten-resa någonstans också (det är priset för inrikesresor som brukar förhindra det annars), men jag får se hur det blir med det. Som vanligt lockar mitt London på mig, men Rom vore inte heller helt fel... och där har jag aldrig varit.

Någon värme behöver jag hur som helst inte resa till, det har vi gott om här. +25-30 i skuggan och strålande sol dag efter dag i över en vecka nu, puh!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Skojar du!? Ska du hoppa på ett sista-minuten-plan bara så där? Helt själv då eller? Eller är det ungefär som när du säger att du ska permanenta håret... ;)

2006-07-13 @ 17:17:21
Postat av: Malin

A: Haha, jag *har* haft permanentat hår flera gånger. Och jag har rest omkring själv flera gånger... så om jag inte får med mig någon mer, ja. Häng på om du vill! :D Får jag inte med mig nån blir det väl att hälsa på nån jag känner i Frankrike eller England. (Om jag inte vill spara mina slantar.)

2006-07-14 @ 01:32:04
Postat av: Systeryster

Vad skoj vi hade ikväll, roligt att vara i Bredåker med släkt och familj! :)

Postat av: Malin

Siss: Ja, och det var gott med palt. *mums*

2006-07-15 @ 15:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback