Desperate Shopping

Jag promenerade till Ica Maxi för att handla tidigare i kväll. Trodde det skulle vara svalare då, men solen sken starkt kring kl 20-21 och varmt blev det i alla fall att bära hem matvaror. Jag måste lära mig att gå dit oftare och handla lite åt gången istället. ;-)

Nu råkade jag dessutom impulsköpa en dvd-box. Maxi rear ut bl.a. Desperate Housewives, säsong 1. Jag har visserligen redan sett den säsongen två varv, men jag vill ju gärna öka på min boxsamling och extramaterialet såg lockande ut, plus att det är på tiden att jag ser om den första säsongen snart. Det är inte en serie som hamnar på min Topp 20-lista, men definitivt Topp... 50. Möjligen 40. Det är helt enkelt en serie som är svår att placera på en skala... underbar, välgjord underhållning som får mig att både skratta och gråta med sitt "heightened reality"-koncept, men inte en serie jag ofta tänker på i efterhand. Bortsett från vissa scener. Ibland träffar de verkligen rätt och de tillfällena är must-see-tv!
47841-29
Det gnager i mitt bakhuvud att den andra seriebox Maxi rear ut för 199 kr är Lost, säsong 1. Jag ska försöka hålla mig därifrån ett tag till, men det skulle inte förvåna mig om jag råkar köpa den nästa gång jag har slut på mjölk. Arrrgh! Ica Maxi och deras strategiska produktplacering! Just när man har en korg full av mat och är på väg mot godiset så måste man passera mediaavdelningen. Och det första man ser är två ställ med tv-serie-boxar... min kryptonit..! Grumble grumble.

Kommentarer
Postat av: Dan

Hehe aa man måste alltid stanna till i Ica Maxis mediaavdelning, det är omöjligt att undvika den! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback