Avundsjuk på Göran Gillinger

Idag handlade en hel timme av radioprogrammet Frank på P3 om inget annat än... Buffy! Då kan man gissa vem som satt bänkad framför datorn med webbradion igång. ;-)

Programmet var rätt haltande i kvalitet, men höjdpunkten var när Orup och Göran Gillinger var i studion för att berätta om vilka hardcore-Buffyfans de är! Orup berättade bland annat att han brukar sitta och leta Buffyprylar på eBay. Och hans favoritkaraktär är Anya (tusenårig ex-demon som tolkar allting bokstavligt). Han var dessutom avundsjuk på Göran Gillinger, som tillsammans med sin fru var på ett Buffykonvent i London för ca 2½ år sedan. Och efter att Gillinger berättat att han pratat en hel del med Tom Lenk (som spelar nörden Andrew på världens mest älskvärda sätt) kunde jag inte annat än joina Orup i svartsjuketänkandet.

I kväll lyckades jag även med konststycket att springa in i en dörr. Med min vänstra axel, som nu gör rätt ont. Men det brukar bli så när jag hör någon prata om Buffy... jag blir ouppmärksam och klantig... hihi....

Kommentarer
Postat av: Sofia

Enligt USAToday:

ON CW, YEAR 1

Veronica Mars, One Tree Hill, Supernatural and Girlfriends will join the new CW network replacing UPN and WB this fall, but Reba and Everwood are gone. Top-rated 7th Heaven has been revived for an 11th season, despite last week's "series finale."

CW has ordered just three new series: dramas Runaway, starring Donnie Wahlberg as a dad on the lam with the family, and Palm Springs, an ensemble teen soap from Kevin Williamson; and comedy The Game, a Girlfriends spinoff likely to join Everybody Hates Chris, Girlfriends and All of Us on Sundays.

Postat av: Sofia

Vilket inte har något alls att göra med ditt inlägg, men *yey* SPN! VM! jag känner till och med lite *yey* för OTH! 7:th Heaven däremot...

2006-05-17 @ 19:05:39
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Malin

Mm, det har läckt ut rykten senaste veckan. Det mesta kommer från TV Guide's Ausiello, som har en del kontakter... enligt honom fick han mail från Rob Thomas själv som skrev att Veronica Mars s3 fått 22 avsnitt, med risk att bli 13 om tittarsiffrorna sviker. CW väljer tydligen OTH över Everwood (jubel!), men hela 7th Heaven-grejen är ju bara... urk. Supernatural och Smallville får torsdagskvällen (som förutspått)... Men vi får väl se i morgon om allt stämmer. ;)

2006-05-17 @ 19:42:11
Postat av: Sofia

Jag är helt förbluffad över att 7:th Heaven får en ny säsong EFTER ATT DOM HAR VISAT SERIES FINALE! WTF!? Och Everwood var bra! (typ första säsongen när pianokillen var angsty och tyckte illa om sin pappa och pappan såg den döda mamman då och då... *suck* the good old days... :P )

2006-05-17 @ 21:42:50
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Malin

Ja, Everwood är på min se-nån-gång-lista. 7th H däremot... men den har haft konstant stabila tittarsiffror på WB i tio år, så jag antar att CW hoppas att den publiken ska följa med. Ändå... sinnessjukt.

2006-05-17 @ 22:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback