Hemfärd & sommarkurs

Har lagt om mina planer lite, så jag åker hem till familjen i Boden i morgon bitti. Åker tillbaka till Umeå igen nästa söndag, så jag blir hemma ungefär en vecka. Nu när jag beslutat det längtar jag galet mycket efter alla katter... de kommer att få en myschock, så mycket ska jag kramas och prata bebisspråk med dem. Blir spännande att se hur tjock Lipton är också... varje gång jag kommer hem tycks han ha blivit dubbelt så stor... men så är han och lillasystern Bella bara ca 6 månader och växer fortfarande. ;-)

Det blir roligt att äta god middag (talas om att grilla) och se finalen av Melodifestivalen i morgon kväll. Är över en månad sedan jag träffade föräldrar och syskon med respektive nu. Idag har jag hittat en rolig födelsedagspresent till min lillebror också, fast jag kan inte säga vad här ännu...

Tidigare i veckan tackade jag ja till den sommarkurs jag ska läsa. "Språk, film och litteratur: Tvärkulturella perspektiv", 10 poäng. Den verkar jättekul, speciellt med tanke på att det är ämnen jag känner starkt för. Ska börja med att läsa The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro, l'Amant av Margeurite Duras och Como agua para chocolate av Laura Esquivel till lektionerna vi har i juni (bara tre dagar; 7:e, 12:e och 14:e). Man får förstås läsa böckerna på svenska om man vill, men jag har noll problem med engelskan, jag läser franska böcker lite då och då, och jag kan behöva friska upp min spanska. Jag hittade den engelska boken på eBay och köpte den idag (£3,60 inkl. frakt från England)... ska hitta billigaste pris på de andra också online och beställa dem så alla tre har kommit när jag är tillbaka i Umeå om en vecka.


Kommentarer
Postat av: Dan

Hehe läser du på tre olika språk! God damn, blir impad hehe! Coolt! ;)

Postat av: Sofia

Jag antar att du redan sett det här: http://www.icv2.com/articles/home/8719.html
Men *yey* Joss!!! :D

2006-05-25 @ 12:34:33
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Sofia

seen this: http://www.cwtv.com/cw-vid-smsn.html *squeeeee* ;)

2006-05-28 @ 16:03:54
URL: http://storkamp.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback