Kane, PB, VM och 18 maj

47841-24


Jag hämtade ut ett paket igår som jag fått från USA. I slutet av förra veckan beställde jag bandet
Kane's senaste album, Kane Acoustic Live in London! Den spelades in samma helg som jag själv var i London för ett Buffy/Angel-konvent hösten -04. Fast den här inspelningen skedde på ett annat Angel-konvent som var samma helg. Frontmannen för bandet är nämligen Christian Kane (Lindsey i Angel). Som tur var hade bandet dessutom en spelning på nattklubben The Garage på måndagen, som var vår sista kväll i London, så vi lyckades få biljetter dit... och hade en fantastisk upplevelse. Visserligen fortsatte det pipa i mina öron en hel vecka efteråt, men det var det värt. De avslutade med en 15-minuters Kane-version av Sweet Home Alabama! Det som utmärker bandet är att de har ett eget sound som... ja, Angel säger det bäst i avsnittet Dead End (Angel 2x18), när han hör Lindsey uppträda: "What is that? Rock? Country? Ballad? Pick a style, pal." ;-) Jag lyssnar hur som helst på det här nyaste albumet nu och det är helt underbart... jag lär spela sönder den här skivan under den kommande tiden.

Såg senaste avsnittet av Prison Break igår kväll. Helt galet vad jag har fastnat för den serien, det är definitivt min favorit bland serier som sänds just nu! Väntar otåligt på att dvd-boxen för första säsongen ska släppas den 8 augusti.

Men just i kväll blir det att se finalen av Veronica Mars, säsong två. En säsong som varit mycket sämre än den första, men jag har ändå förhoppningar om att säsong tre kan bli bättre. (Säsong ett är som jag nämnt tidigare suveränt bra, speciellt andra halvan av säsongen som jag med stort nöje ser om på torsdagskvällar på SVT.)

Väntar med spänning på den 18 maj, då den nya tv-kanalen The CW ska offentliggöra sin line-up - d.v.s. vilka av serierna från The WB och UPN som överlever sammanslagningen. Jag gissar, efter kanalernas agerande det senaste halvåret, att Veronica Mars och Gilmore Girls kommer att gå på tisdagar; Smallville och Supernatural på torsdagar; och utöver det är det framför allt One Tree Hill jag frenetiskt håller tummarna för. En ungdomsserie som överraskat med superhög kvalitet och experimenterande berättande i sin tredje säsong... och slutade med en mega-cliffhanger i förra veckan. Skaparen, Mark Schwan, säger att han vill göra det så svårt som möjligt för The CW att lägga ned serien. Och med tanke på att One Tree Hill vann Kristin på E-online's stora "Save One Show"-kampanj i år så finns det fortfarande hopp.

Kommentarer
Postat av: Dan

Jag diggar ditt intresse för tv-serier. :) Det är coolt!
Själv följer jag väl ingen speciell serie nu. Jag såg ett avsnitt av The Wire förut, men ångrar att jag inte följde det för det var rätt bra. Kanske fixar dvd-boxen. ;)

Postat av: Malin

Dan - Ja, tv-serier har alltid varit mitt största intresse... det blir rena drogen när man hittar någon man gillar. ;) The Wire har jag på min "se någon gång"-lista, jag känner flera som är lyriska över den. Det är tur att man kan köpa dvd-boxarna, ja, jag har en växande liten samling... :)

2006-05-14 @ 18:57:42
Postat av: Dan

Hehe mm det är grymt med dvd-boxar. Jag har väl ingen serie än som box, eller jag har mini-serien Rötter (Roots) förresten. Du vet den gamla klassikern. Annars har jag bara filmboxar.

Diggar du inte film förresten om jag får fråga? Och du kanske har tagit upp det i bloggen, men vilka serier har du på dvd?

2006-05-15 @ 22:20:36
URL: http://dan.webblogg.se
Postat av: Malin

Självklart är jag filmfantast också. ;)
Hm.. ska se om jag kommer ihåg att lista de serier jag har som dvd-boxar...
Buffy s1-7
Angel s1-5
Roswell s1-3
Firefly
Miracles
The Office s1-2
Krönikan s1
Tusenbröder s1-2
Riket s1
Life As We Know It
The Osbournes s1

Men min "vill ha"-lista är rätt lång. :)

2006-05-16 @ 01:17:57
Postat av: Dan

Hehe mm det finns mycket man vill ha. Schysst samling iallafall! Måste se snyggt ut i din hylla eller där du har dem. :)

2006-05-16 @ 11:15:46
URL: http://dan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback