Kitten poker & icke-Valborgs

Tre veckor sedan senaste blogguppdateringen? Det var ju galet. Ska försöka skärpa mig lite på den punkten. :-)

Gjorde bort mitt Valborgsfirande igår istället, så i kväll har jag bara softat med 4-disc-utgåvan av Titanic (99 kr på cdon.com!) och cheezecake-glass. Lägg till det några roliga samtal med Buffy-vänner så har jag haft en riktigt mysig Valborgsmässoafton. Försökte ringa lillebror också för att berätta att jag spelat poker, men du måste ju ha mobilen påslagen...

Igår var vi nämligen på fest hos en kille på Ålidhem (där de flesta studenter i stan bor). Tanken var att vi Umeå-Buffy-vänner skulle spela poker, men det blev hälften outsiders och en riktig fest av det när vi spelat ett par timmar. Vi var bara sju Buffy-vänner men vi höll ihop och hade galet roligt tillsammans. Jag brukar inte festa ofta/mycket, så när det kom fram att jag aldrig gjort tequila shots åkte plötsligt salt och citroner fram åt hela gänget... jag tog bara två, men inte visste jag att de var så effektfulla. Tro mig, det blir inte en vana för mig, jag tror jag håller mig till mina cider. Men resten av kvällen blev en blandning av oavbrutet skrattande och telefonsamtal till en hel del andra Buffy-vänner över hela landet och rentav i Polen (över dator/Skype). ;-) Följt av utgång och efterfest. Men jag tog en taxi hem vid tretiden, så det blev en lagomt sen natt.

Det blev fjärdepristagaren i pokerspelandet, Madde, som fick det specialgjorda priset. Så går det när icke-Buffy-fans är bättre pokerspelare... men här är hon i alla fall med sin vinst, som Buffy-fans kan förstå pokerkopplingen till (hon har själv postat bilden online, så jag tar mig friheten att kopiera in den här också):

47841-22

Jag hade tjejkväll hemma hos mig i fredags, då vi fräschade upp våra pokerkunskaper. Men då spelade vi om godis, så vi fem som var här hade ett berg av godis som cirkulerade mellan de med de bästa korten... man kände sig som Pippi Långstrump i godisbutiken! Fast om någon fick slut på sin pott skänktes det från de andra... inget kul när någon åker ut ju. Den kvällen avslutade vi med att se ett Firefly-avsnitt (Jaynestown) och ett Angel-avsnitt (Smile Time) - båda är såna man skrattar högt åt. 

Så med andra ord har jag haft roliga kvällar både fredag och lördag! Bra avslutning på mina självstudier, med tanke på att jag börjar skolan igen nu på tisdag.... :-)

Kommentarer
Postat av: Syster

Det låter som om du haft flera toppenkvällar nu, kul! Klokt att ta taxi hem förresten :)
Tequilashots...ho ho ho...farligt farligt! Är det bara jag som tycker att tjejen på bilden är lik Emily???

Postat av: Malin

Siss: Haha, jag trodde det var jag som inbillade mig att hon är lik Emily. Och hon är ännu mer lik live! :)

2006-05-01 @ 13:04:43
Postat av: Real Emily

hörrni, jag tycker inte alls hon är lik mig =P
Btw, verkar som om du haft en verkligt härlig helg härligt! :)

2006-05-02 @ 12:38:37
Postat av: Malin

"Real Emily" - hihi...

2006-05-03 @ 23:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback