Sommar!

Ojojoj, vad trött man blir av att vara ute i solen. Men glad! Äntligen har sommaren de senaste dagarna kommit till Umeå också. Överallt på min innergård ligger grannarna på filtar i gräset och solar, skrattar och läser. Själv hade jag tvättstugan några timmar idag, så jag slog igång ett par maskiner och promenerade sedan ned till Strömpilen, där det finns både en liten galleria och Ica Maxi. Så jag har både shoppat lite kläder och handlat god mat. Träffade dessutom på en kompis jag inte sett till på länge, så jag blev på riktigt glatt humör!

Det blev rätt varmt och jobbigt att bära hem matvaror och sedan kryssa till och från tvättstugan och vika tvätt i den här värmen... men man känner sig åtminstone nyttig som får saker gjorda. Efter att ha ätit lunch belönade jag mig själv med ett stort glas iskall chokladmilkshake (mixern kommer till användning, syster-yster!)... och jag har burit ut min solstol på balkongen, så jag kunde sitta där ute och läsa en bra bok. Ska snart återvända dit igen, härligt med kvällssol!

Senare ska jag äta sushi (mums!) och se sista avsnittet för säsongen av skräck-ungdomsserien Supernatural. Jag och en kompis, A, har som tradition att se det samtidigt och babbla på msn före och efter. Det är en serie som är rolig att diskutera och spekulera kring, så det ser jag fram emot i kväll!

Skola i morgon, sista veckan för den här terminen... känns både skönt att få "ledigt" (ändå tusen saker att göra) och lite sorgligt att skiljas från klassen så länge... galet att tänka på att det bara är ett år kvar sen innan examen!

Kommentarer
Postat av: Systra di

Bara ett år kvar snart! Gud vad snabbt det har gått! Vad mumsigt det måste ha varit med BÅDE chokladmilkshake (glad att mixern kommer till användning) och sushi! *avis*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback