Polka-cheezecake

Har precis kommit hem från stan och är på härligt, glatt humör. Spontan-fika med Sofia, Diana, Ann, Marielle och Magnus på favoritcaféet är ett bra recept för att bli glad och inspirerad! Det är kul när man kan träffas och bara prata om allt och inget och hur det går med våra olika skrivprojekt. Plus, gott fika! Jag och Diana var väldigt nyttiga och åt polka-cheezecake och kaffe till lunch. ;-)

Så nu har jag nog med energi för att städa och diska... och sen ska jag sätta mig och skriva färdigt lite grejer att skicka iväg till min handledare. Har klottrat ned saker i mitt block idag. Dels saker vi pratade om när vi fikade, och dels saker jag tänkte på när jag skulle sova igår... sånt där är alltid svårt, idéer man får när man försöker sova och som man *inte* skriver ned. Men jag har blivit bättre och bättre på att faktiskt komma ihåg såna tankar. Så länge jag inte blandar ihop dem med mina drömmar så är allt lugnt... "smyger genom skogen för att undvika björnar" passar inte riktigt in i min story.

Nu försöker jag tänka utanför ramarna för att se på storyn från olika perspektiv. Det är lite som med den där polka-cheezecaken. Någon måste ju ha suttit och tänkt "cheezecake gott... polka gott..." och så har det blivit något alldeles eget som fungerar och är gott. Man tar in en ny smak/känsla i mixen och plötsligt fungerar något ännu bättre. Men det gäller att inte blanda i för mycket polka, bara en liten touch här och där.

Och ett PS till mitt förra inlägg: Sofia läser inte Smallville-fics. Hon ser (*host-host*) inte på Smallville. Hon vet inte ens (*host-host-host*) vad Smallville är. Det är sant.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Okej, jag *kanske* ser på Smallville *ibland*. Men jag tycker inte om det. *nodnod*

...

*ger upp* :P

Också? Jag har varit 25 i nästan två timmar nu... Dags att sova? *nodnod* Det är sånt man måste göra när man blir gammal och inte längre har samma stamina som förr... :P

Postat av: Syster

Gosh! Polka och cheesecake! Låter ju helt gott som helst :)

2006-11-11 @ 15:40:30
URL: http://jennywvw.webblogg.se/brollopet
Postat av: Malin

Siss: Mm, fast konsistensen var inte som våran cheezecake. Men det borde man prova nån gång. :)

2006-11-11 @ 16:26:07
Postat av: Sofia

Bara för att dra ut på Samllville diskusionen ännu mer: Folk är tydligen upprörda över senaste avsnittet? Jag vet inte vad som hänt, men den här reaktionen: "It's always been horrible, but they [fansen] over-looked that for that retarded shit called Clex. Now, it's like a comic book and they have never read one, so they are morons and don't understand this season is by far the best season of the show." (från random-person-on-the-internet) får mig att undra om jag inte borde börja se det... Jag menar... I like comic books... Om jag kan undvika att se ikapp alla tidigare avsnitt som jag har missat? Och kommer det överhuvudtaget att vara värt det?

2006-11-12 @ 00:30:49
URL: http://storkamp.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback