There and back again

Nu är jag i Umeå igen, sen ett par dagar tillbaka. Det var mysigt att vara hemma i Bredåker och umgås med familj och släkt. Kusin Sofie och hennes sambo hälsade på och fikade en kväll. Och mitt på dagen i söndags var vi och hälsade på min morbror och kusiner, eftersom en av pojkarna fyllde sjutton, så då hann jag träffa både min mormor och morfar också. Just nu ser jag fram emot julafton, då större delen av släkten ska vara hemma hos oss. Jag har varit duktig och redan börjat köpa julklappar! Lillebror ska få en _ _ _ & _ _ _ _ _ _-_ _ _. Hehe. Klura på den du, Peppen.

Annat som hänt i veckan:
* Lunch förra torsdagen med mina föräldrar och syster på kinarestaurangen. (Ja, bestämd form... the one and only Kina.) *mums*

* Besök på stadsbiblioteket i Boden för att låna en hög med research-böcker för mitt långfilmsprojekt. Och syster Jenny, som är högstadielärare, hade ett par intressanta böcker i sin egen bokhylla.

* Hyrde ett par filmer också. Franska Les Choristes (sv. Gosskören) och svenska Sandor/Ida. Den franska var riktigt bra, rekommenderas! Den svenska... not so much. Jag har läst boken också och tyckte exakt likadant om den... vissa ljuspunkter, men kunde varit bättre. Har gjort en liten lista på diverse svenska ungdomsfilmer jag inte sett men ska ta tag i att se.

* Katten Lipton har börjat dra in levande näbbmöss genom kattluckan. Självklart passade han på när jag var ensam hemma en kväll... jag undrade vad det var han lekte med i vardagsrummet... gnnh. Jag fick lyfta den stackars musen i svansen för en djupdykning i snön.

* Åkt tåg tillbaka till Umeå. Vacker utsikt, som sagt... och gott kaffe, faktiskt. Läste några kapitel ur en bok, såg senaste avsnittet av Smallville (ett av de där bra som serien drar till med ibland så man fortsätter se...) och det gav mig nog med skrivinspiration för att jag skulle knappra ned ett par sidor text. Sofia har den senaste tiden fått in mig på att läsa en del fanfiction, som faktiskt varit hjälpsamt för den sorts idéskisser och spridda karaktärsscenarion jag håller på med nu. :-)

* Ooh, och så har jag fått ett paket på posten också. Jag har väntat hur länge som helst på att Pingvinresan ska släppas på originalspråk (franska), och nu har jag den äntligen i min ägo. Såg bakom-kulisserna-dokumentären igår och bestämde mig för att åka till Antarktis nån dag. *hihi*
Plus att jag hade beställt en cd-skiva, Fall Out Boy's From Under the Cork Tree - som var en stor del av tredje säsongen av One Tree Hill... ergo, Malin köper.

47841-54

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gott kaffe på tåget? *tveksam* Är inte det något slags oxymoron där?

Också: Du kan inte nämna mig och fanfic i samma styke som Smallville!!! Tänk om folk tror att jag tittar på det!? Tänk om folk tror att jag läser Smallville fic!!! *ewewewewewew* *upprörd* ;P

Undrar om du är vaken... Tänkte börja dra mig ner på stan om 20 minuter, kanske kommer förbi och släpar med dig... Buss är för mesar! :P

Postat av: Sofia

jag är hemskt lessen, men jag verkar inte kunna stava idag...

2006-11-10 @ 10:40:33
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Malin

Sofia: Jag är en bussmes! I alla fall när det gäller att gå till stan... den där raksträckan är så tråkig! Plus, halkigt. ;)

Och... varför var det du stiger upp före 8:30 varje morgon nu igen? :P Nädå, vi tycker nog ungefär samma om Smallville. Långt ifrån must-see-tv. Men! Du kommer att gilla Green Arrow. Just saying.

2006-11-10 @ 16:40:07
Postat av: Sofia

Klart att jag kommer tycka om Green Arrow! I like Ollie!!! :P

2006-11-11 @ 01:51:37
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Jenny

Ho ho ho, det blev ett par näbbmöss igår när vi var där! ;)

2006-11-13 @ 06:17:43
URL: http://jennywvw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback