Buffyträff i Göteborg

20-22 oktober var jag på Buffyträff i Göteborg, tillsammans med ett tjugotal andra Buffyfreaks. Jag bestämde mig för att åka dels för att jag lyxade till det med sovplatser på tåget dit och hem (behövs när resan tar sexton timmar enkel väg!) och dels för att många skulle dyka upp redan fredag den 20:e, vilket gjorde det hela till en tredagarsträff. :-)

47841-49


Fredag: Lunch på stan, shopping och promenader kors och tvärs i Göteborgs centrum. Följt av mysig, rolig innekväll hemma hos E med sju-tio andra tjejer och pizza.

47841-53

Lördag: Stora träffdagen. Efter att ha samlats på Centralstationen (och blivit misstänktförklarade av några vakter där) begav vi oss till SF-bokhandeln, där personalen blivit förvarnade om att vi skulle komma och därmed fyllt på med Buffyprylar. Själv lyckades jag bekämpa alla köpimpulser (*applåder*). Sedan bar det av till träffplatsen, som var en scoutlokal som var vår för helgen. Tipsrunda, fika (varm choklad med mini-marshmallows, som Spike vill ha i avsnitt 3x08, Lover's Walk), Buffybrädspelet, mingel, Jossardy (Whedonverse-version av Jeopardy, på stor duk och med tryckknappar!), avsnittstittning, tacomiddag, lotteri, m.m. m.m. Vi som sov hos E var tillbaka i hennes lägenhet strax före kl 4 på natten... men vem ville sova då? ;-)

47841-50

47841-48


Söndag: Efter ett par timmars sömn (2½ för att vara exakt) skyndade vi tillbaka till träfflokalen kl 10 på söndag förmiddag. Där serverade våra utmärkta träffarrangörer brunch och resten av dagen ägnades åt att bara umgås... en del spelade Buffybrädspelet, vissa såg avsnitt, m.m. En höjdpunkt var när några kom på idén att vi kunde se ett avsnitt (3x18, Earshot) dubbat till franska! Jag som förstod franskan upptäckte att översättningen var riktigt bra och rolig, så jag tror jag ska ta mig tid att se om serien med fransk dubbning någon gång.

47841-52


Allt som allt blev det en jätterolig helg, men något annat hade jag inte förväntat mig. Det var bara några träffdeltagare jag inte kände sedan förut, så det blev många härliga återseenden.

47841-51

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj oj oj, det verkar ju som om ni hade hur kul som helst! Jag kanske måste skaffa mig nån sån där hobby :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback