Dödsskrik och tårtmonster

Har kommit hem för ungefär en timme sen, efter att ha tillbringat kvällen på en ungdomsgård i stan. Jag och några klasskompisar har tack vare en klasskompis flickvän upptäckt att de har pysselkvällar där några gånger i veckan. Så vi har suttit och fikat och pysslat med pärlor. Jag gjorde mig ett armband. Satt i över en timme och försökte knyta upp en knut på fiskelinan, men insåg till slut att armbandet inte ville bli längre. Det var jättekul att sitta och pyssla, så dit lär vi ta oss fler gånger. Trevligt tillfälle att lyssna på vad ungdomar pratar om också. ;-)

Mycket om dataspel och andra interaktiva medier i skolan den senaste tiden, det har varit riktigt roligt. Jag har rentav köpt mig några dataspel nu och börjat spela... men det är så jobbigt varje gång jag dör i American McGee's Alice (skräckversion av Alice i Underlandet), för rösterna tillhör riktiga skådespelare, och dödsskriket är så plågat och ångestframkallande! Så jag drar mig för att spela mera när jag vet att jag kommer att dö var tionde minut. Men nu har jag åtminstone lärt mig använda kniven, så det kanske går bättre då...

Första snön har fallit här i Umeå. Men jag åkte ned till Göteborg samma kväll och har varit där på Buffyträff hela fredag-lördag-söndag. Var tillbaka i Umeå på måndag morgon, och då var snön borta igen. Det blev en intensiv men jätterolig helg! Framför allt tack vare de härliga människorna... vi var ungefär tjugo deltagare, och bara tre av oss var på träffen i Köping i augusti. Jag ska lägga ut några bilder här i bloggen i dagarna.

Sen har världens sötaste unge, Zoë, fyllt ett år nu i lördags! Kan knappt tro att det redan gått ett helt år sedan min kompis Suzie blev mamma. Här är sötflickan (ja, det är tungan som sticker ut på lilla tårtmonstret)...

47841-47

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha ha, hur gamla trodde de att ni var då? :) Du sa ju att ni kanske var för gamla för pysselkvällen. Det lät skoj i alla fall.

Postat av: Malin

Siss: Det var lugnt, upp till 25 på pysselkvällarna. ;-) Vi var nog äldst där, men det var bara kul!

2006-10-30 @ 13:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback