Nytta och nöje

Har hunnit vara hemma i Boden en sväng, söndag-torsdag. Jag kom fram i tid till kalasfika hos min storasyster som fyllde 26 år... av mig och lillebroren fick hon en dvd-box med Seinfeld säsong 1-2. Fanns en hel del extramaterial på den, så jag måste nog låna den nån gång framöver. ;-) Sen har jag varit därhemma med familjen och katterna i tre dagar, innan det bar av söderut igen. Min pappa och lillebror Peter skulle köra lastbil till Enköping, så jag fick lifta med dem till Umeå. Och då passade Peppen på att fixa ett grafikfel på min dator, yay! Jag trodde jag skulle vara tvungen att köpa en helt ny bildskärm, men på fem minuter hade han lagat det. *dance of joy*

Sen gick min torsdag kväll och fredag åt till att sammanställa ett grupparbete med några klasskompisar. Vi hade en jättekul kväll förra fredagen, då vi åt middag tillsammans, och den här fredagen fick också en bra start med att vi träffades och fikade på café Schmäck på morgonen. Det blir tusen gånger roligare och effektivare att grupparbeta när man passar på att ha lite trevligt också. :-)

Igår, lördag, blev också en rolig kväll... jag och Sofia var hemma hos Magnus och Marielle och vi spelade spel hela kvällen. Bl.a. Once Upon A Time, där man ska väva ihop och berätta sagor tillsammans, och Gloom, där man har varsin familj som man ska utsätta för så hemska saker som möjligt och sedan döda för att vinna. En av mina karaktärer blev uppäten av illrar. Hehe.

Vad mer... hm.. jag har köpt några nya boxar till mig själv - första säsongerna av Arrested Development och Survivor, men har inte hunnit se mycket än. Men däremot har jag den senaste veckan hunnit läsa två-tre böcker som research för mitt långfilmsmanus. Har en lista på några fackböcker jag ska försöka få tag på nu. Och så har jag fått några idéer för olika scener som jag skrivit ned. Och min lilla whiteboardtavla är fullklottrad av allt från linjer och bågar till repliker och scenidéer... funderar på om jag kanske borde köpa en till, så jag slipper sudda ut den här alltför ofta. ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Var nere på Returmarknaden för ett tag den (en månad sen?) och såg att dom hade sånna medelstora versioner av svarta tavlan. Försöker få med mig nån och titta om dom finns kvar så jag kan få bärhjälp... Intresserad? :D

I övrigt har jag fått fel DVD skivor. Snacka antiklimax... :( Det är nog inte min dag idag...

Postat av: Malin

Sofia: Någon svart tavla vill jag inte själv ha, jag ryser bara av tanken på att vara så nära kritor mot en svart tavla. Men jag kan följa och bära i alla fall. Om inga kritor är inblandade. ;)

Fel skivor?! Madness! Men Play brukar vara bra på reklamationer, har jag hört i alla fall. Nog för att det väl lär ta en vecka till då innan du får riktiga SPN-skivorna. Gnnh. That's just mean.

2006-10-09 @ 20:25:41
Postat av: Syster

Åååååh, tack för Seinfeld! Jag har sett första skivan, det är så bra! Peppen och Emily har börjat att se Desperate nu.

2006-10-11 @ 19:43:51
URL: http://jennywvw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback