Gamla prylar

I helgen har jag hjälpt till att rensa ett av de gamla förråden där hemma. Jag vet inte exakt hur gamla de husen är, men vi har dem som möbelförvaring idag medan de var boningshus förr i tiden. Fascinerande att se den gamla spisen och trägolven. Och vi hittade några gamla prylar också - vissa äldre än andra.

47841-45

47841-43
Vem behöver köpa nytt strykjärn när man har det här?

47841-42
Flaskhållare i trä, ungefär en halvmeter hög.

47841-40
Dockvagn som min faster förmodligen lekte med när hon var liten.

47841-44
Ficklampa? Med "SJ"-märke på sidan.

47841-41
Idolaffisch av Cliff Richard, som förmodligen hängt där i 30-40 år. Still smiling. ;-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har läst dina inlägg tidigare, men nu tar jag mig tid att kommentera lite mer ;) Kul att se alla gamla prylar, nostalgi! Det är är inte en flaskhållare, utan en gammal ölflaska. Kul att se Cliff Richard affischen, ha ha, den har hängt med lääänge! :)

Postat av: Malin

Ölflaska? Den i trä? Antar att den inte hade så breda springor då... :P

2006-09-21 @ 17:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback