House + Idol

Spännande saker händer i USA, med nya tv-kanalen The CW som nu påbörjat sina sändningar. Ska bli riktigt, riktigt kul att se hur tittarsiffrorna kommer att se ut. Mest av allt är jag glad över att mina favoriter från både The WB och UPN överlevde sammanslagningen... Gilmore Girls, Veronica Mars, One Tree Hill, Supernatural och Smallville.

Och nu har Aaron Sorkins nya tv-serie haft premiär på NBC.
Studio 60 on the Sunset Strip, med bl.a. Matthew Perry (Vänner) och Bradley Whitford (TWW). Serien verkar vara ungefär som The West Wing, fast bakom kulisserna på en tv-serie (och därmed tv-Hollywood) istället för Vita huset.

Tv-tips för i kväll:

House
börjar på fyran i kväll, kl 21. Äntligen! Det har bara gått på Canal+ tidigare... och i USA är man inne på tredje säsongen. Hugh Laurie är härligt osympatisk som berömd läkare som tar sig an de ovanliga fall som andra läkare inte kan sätta diagnos på. Intressant vinkling på sjukhusserietemat, med att varje sjukdomsfall behandlas nästan som ett brott som ska lösas. House skyr inga medel för att komma fram till en diagnos. Plus att serien har härliga bikaraktärer också. Varje gång jag ska se ett avsnitt försöker jag dessutom lägga lite extra märke till teasern... absoluta början av avsnitten blir mer och mer uppfinningsrika berättar- och filmmässigt.

Idol är också på tv i kväll. Jag missar det eftersom jag ska in till stan på filmfestivalen, men som tur har man ju en video att ställa på inspelning. Och sen kan man ju ringa och rösta fram till halv elva. En kille från min hemby Bredåker är nämligen med bland de fem som tävlar! David, som förhoppningsvis kommer att ta sig till Topp 10. *håller tummarna*

Kommentarer
Postat av: Jenny

House verkar ju helt underbar som serie! Jag och Klas följer den nu, och blundar när de sticker nålar och har sig....brrr....

Postat av: Jenny

Har även börjat att kika på Weeds! Jag ska också börja se serier!

2006-09-21 @ 16:02:26
URL: http://jennywvw.webblogg.se/brollopet
Postat av: Malin

Siss: House och Weeds är bra början. Snart börjar ny säsong av Desperate H också. Och så har ni ju Prison Break att se färdigt... och Firefly! ;) Supernatural börjar på SVT i november, det skulle ni kanske gilla... om du vågar se det. Varje avsnitt är som en liten skräckfilm. Det är en serie som alla dina elever nog skulle älska. :D

2006-09-21 @ 17:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback