Stirrande calzone

Skrivit färdigt och lämnat in en liten uppsats för en stund sen. Lite förvirrande att försöka skriva en objektiv analys av en del av ett manus jag själv skrivit... framför allt när det började dyka upp tankar om hur jag skulle kunna skriva om scenerna det gäller. Tss.

Sen fick jag för mig att jag skulle baka en kladdkaka. *mums* Så nu har jag något att fika i veckan. Vi har två veckors självstudier, så min plan är att vara här i Umeå en vecka och en i Boden. Storasyster fyller år på söndag, och jag vill ju gärna vara med på lite kalas. Och lillebror kommer kanske hit och hälsar på i tid till att vi kan åka upp tillsammans nästa helg.

Annars ska jag nu i veckan börja skriva ned saker kring långfilmsprojektet. Har plockat fram några skönlitterära böcker att läsa om som inspiration, främst av min favorit Peter Pohl, eftersom det finns en del teman där som anknyter till det jag tänkt skriva om. Och jag ska träffa klasskompisar att grupparbeta med om en annan uppgift. Plus att vi ska ha en spelkväll någon kväll, yay! Förhoppningsvis hemma hos Magnus och Marielle, så jag får mysa lite med kissekatten Naima.

Helgen har både börjat och slutat bra. Sovmorgnar och ikapptittning av serier och uppsatsskrivande och bokläsande. Och nånstans där i mitten ringde en kompis, Lena, och ville ha med mig in till stan. Det var ett tag sen vi hade tid att träffas senast, så det sa jag inte nej till. Till slut hamnade vi på en pizzeria, där jag fick skratta åt att min calzone såg ut som en fisk. De hade till och med märkt ut ett öga på den, som stirrade på mig. Det är humor. ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

http://www.youtube.com/watch?v=GQ5eZSa7URA&eurl=

*muahahahahahah* mine is an evil laugh... ;)

Postat av: Malin

Fia: Åh, nostalgiöverdos! Nu var jag tvungen att kolla upp vad de gör nu för tiden... Donnie har ju sin nya serie Runaway på CW (och brorsan Mark är ju producent bl.a. för Entourage), Joey skådespelar också (senast i Boston P, nu i nån film), medan Jonathan och Danny gör något icke-spotlightigt, men... Jordan har precis släppt ett nytt soloalbum! :D "Love Songs". Hm. Måste nästan myspacea den och lyssna om det är något man borde köpa. (Mhm... http://www.myspace.com/jordan_knight)

2006-09-25 @ 17:15:43
Postat av: Sofie

Hej Kusin! Jag har ätit pizza i Umeå _en_ gång... Och då åt jag också en calzone fisk! Hmmm, samma pizzeria??

2006-09-26 @ 09:03:59
Postat av: Malin

Sofie: Haha, måste nog ha varit det. Om det inte är någon allmän fiskkonspiration här pizzabagarna emellan. ;-)

2006-09-26 @ 11:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback