Långfilmsmanus. Check.

Jag blev färdig med First Draft av mitt långfilmsmanus för exakt en vecka sen. 9 april har kommit och gått och jag lämnade ifrån mig mitt manus med blandade känslor. Såklart. Jag vet inte vad jag tycker. Skiftar mellan att vilja skriva om allting och att le när jag kommer att tänka på olika scener. Exakt 90 sidor blev det, märkligt nog. Jag bara skrev och skrev tills historien var slut och där var jag på sida 90. (Man räknar att en sida är en minut, så det motsvarar alltså 90 minuter eller 1½ timme.) Det var lite märkligt att komma ut i verkligheten sen, efter att ha varit så uppe i skrivandet under de sista veckorna.

Nu har jag dessutom tid att börja skriva på annat som jag väntat med under det här senaste manusskrivandet. Jag har sett en del Hayao Miyazaki-filmer den senaste tiden (Howl's Moving Castle, My Neighbor Totoro, Pom Poko) och det får mig att vilja skriva något fantasifullt. Förmodligen något för barn, det vore kul. Bara låta fantasin flöda och hitta på roliga figurer och äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback