Sommarplaner ahoj!

Åh, härliga vårväder! Har promenerat längs med älven in till stan tillsammans med Sofia. Sen har vi suttit och fikat på Schmäck ett par timmar, följt av lite shopping. Trevligt att gå omkring i solen bland andra människor. Det finns en förväntan i luften. Sommaren är på väg.

Min sommar börjar alltmer ta form. Först åker jag till Italien med en kompis 4-14 juni (från Milano till Rom på nio dagar). Och sen har jag tänkt läsa en sommarkurs på Konsthögskolan här i Umeå, som går ut på att man gör en egen dokumentärfilm. Måste bara komma på ett ämne för min dokumentär... jag tar gärna emot förslag, stora som små.

På tal om dokumentärer så har jag köpt en dvd-box med fem filmer av Werner Herzog, han som gjorde Grizzly Man.
Den här boxen kostade bara 17.49 euro (inkl. frakt), så det kunde jag inte motstå.
"He has taken his camera to parts of the world no other director would dare to go, and told stories in ways no one had ever even considered. These five masterpieces, which blur the line between 'fiction' and 'documentary', illustrate why Werner Herzog is the most daring, visionary, and dangerous filmmaker of our lives."
Det finns en till box på Play, med hans Klaus Kinski-filmer, men det blir ett senare köp för mig.

Jag har varit kluven ett tag nu om vart jag skulle ta vägen den här kommande helgen. Folk ville ha mig till Stockholm, Göteborg, Boden och Umeå. Till slut blev det, av lite olika skäl, Boden. Så jag sätter mig på tåget norrut i morgon.

Ooh, och i sommar ska jag dessutom se Pirates III. Och Harry Potter V. Mer planer än så behöver man väl egentligen inte? ;-)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hellooo! Jag tycker att du gjorde rätt i att åka till Boden. Synd att du stannade så kort och inte är med oss på Valborgs. När har Harry och Piraterna premiär?

Postat av: syster

Mohahaha, den där boxen innehöll "dvärgfilmen" va? Jag bara väntar på att jag ska börja drömma mardrömmar om dem! :)

2007-04-29 @ 20:58:56
URL: http://jennywvw.webblogg.se/brollopet
Postat av: Malin

Syster-yster: Hihi, ja, dvärgfilmen var del av den boxen. ;-)
Harry har premiär 13 juli och Pirates... oj, 23 maj, det är ju inte så länge kvar tills dess! Sjunde (och sista) Harry-boken ("HP and the Deathly Hallows") släpps förresten den 21 juli..!

2007-04-29 @ 22:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback