Kvällens tv-tips!

Extra, extra! Den brittiska komediserien Green Wing har premiär på Kanal 5 i kväll! Kl 21:55-23:00. Jag har inte sett något av den själv, men de som följer den är helt lyriska, så jag tror bra saker. Eller så har jag jinxat det nu så att den inte alls är bra? Sorry.

Efter det bör man självklart se den fenomenala serien Battlestar Galactica, också på femman. För alla som tror att de inte gillar sci-fi. Hm... HBO-miniserien The Corner som går på SVT verkar också intressant.
Själv ska jag se Green Wing och skriva manus samtidigt. Får se om jag ser något mer sen.

Kommentarer
Postat av: Murjäkk

Malin! Har du skrivit egna manus som du har tänkt förverkliga? Jag har ett förslag! Hälsn: Maria (Jennys gamla vapendragare fr. mellanstadiet...)

2007-02-24 @ 18:42:51
Postat av: Sofia

Random: Jag har en idé för vägg dekoration. Har du fransk poesi som du kan rekomendera? (kommer jag ihåg frågar jag dig om detta imorgon också...)

Postat av: Systran

Var den bra???? Jag har precis sett vad fyran sa "det sista house" för denna säsong. Men! Efter programmet sa de lite om nästa veckas house.... mysko....

2007-02-27 @ 22:18:35
URL: http://jennywvw.webblogg.se
Postat av: Malin

Murjäkk: Det låter intressant, nu blev jag nyfiken. Ska höra om Jenny har din mailadress så hör jag av mig. =)

Sofia: Fransk poesi, oj, för många!
Baudelaire såklart (http://fleursdumal.org/toc_alphabetical.php), t.ex. Le Jet d'eau (The Fountain).
Verlaine... Albert Samain...
Ooh, och lite av en personlig favorit är Jacques Prévert!! (http://www.ductape.net/~mass/poem3a.html)
Prévert var dessutom manusförfattare och skrev bl.a. "Les Enfants du paradis" (Children of Paradise). Check him out, yo! ;-)

Jenny-penny: "Green Wing" var mer skruvad komedi än jag trodde, vissa saker var jätteroliga andra inte alls.. så jag ger den några fler avsnitt innan jag bestämmer mig. ;-)
Jag hörde också fyrans kommentarer om sista House för säsongen och prat om vad som händer "nästa vecka"... Det var alltså sista avsnittet av första säsongen som var nu, men fyran fortsätter direkt med andra säsongen nästa vecka. Men ja, förstår att det är förvirrande med tanke på att fyran brukar kalla det "säsongsavslutning" även om det bara är de som tar paus mitt i en säsong.

2007-02-28 @ 05:28:08
Postat av: Sofia

TACK!

("Check him out, yo!"? You so ghetto... :P )

2007-02-28 @ 13:10:54
URL: http://storkamp.livejournal.com
Postat av: Malin

Sofia: Ja, jag kände att jag behövde väga upp allt prat om fransk poesi med något mer ghettoesque. Balance of the Force, etc. etc. (Lookit, nu fick jag in nördkulturen också! :P The French Ghetto Nerd strikes again.)

2007-02-28 @ 15:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback