The Doctor is in

Jag har varit förkyld hela veckan. Trodde jag blivit friskare, så igår kväll var jag med Sofia på stan, vi fikade på Station och gick på bio, såg The Prestige. Och det var trevligt, jag gillar fika och filmen var bra, men min förkylning tyckte inte om det. Så sedan jag kom hem sent igår kväll har jag varit nedbäddad med feber igen... då och då tagit mig upp för att äta, surfa lite, se något tv-serie-avsnitt.

Som tur är har jag nya Doctor Who att se. Russell T. Davies moderna version av den brittiska kultklassikern. En doktor är precis vad man behöver när man inte är frisk.

Och på tal om brittiska tv-serier så kan jag passa på att tipsa om två serier som kommer på SVT inom den närmsta tiden (okej då, det är lika mycket jag själv som behöver skriva ned det för att komma ihåg att slå på tv:n).
The Line of Beauty börjar nu på tisdag kl 21, och den har jag visserligen inte sett själv, men har hört bra saker. Life on Mars, som börjar söndag 14 jan, kl 21:20, har jag däremot sett ett par avsnitt av och kan varmt rekommendera. SVT har köpt in och ska visa Doctor Who också, men det blir nog inte förrän nån gång i mars. Christopher Eccleston är grymt bra som The Doctor... och jag har köpt en annan (mini-)serie med honom också, The Second Coming, där han är lika lysande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback