Tid, katter, Gbg & livet

Denna och nästa vecka är jag ledig för att skriva. Känns bra. Förra veckan var en rolig tid i skolan, men energin går åt till allt annat än skrivandet då. Nu har jag tid att fokusera om mina att-göra-tankar till mitt långfilmsmanus istället. I kväll ska jag försöka skriva färdigt några spridda scener att skicka till några klasskompisar, som jag ska träffa i morgon. Tv-spel och manusprat, det ska bli kul! Och kattmys! Är man uppväxt med att alltid ha katter omkring sig får man lätt kattabstinens. Fråga bara Sofia, som får vänta på mig ibland när vi är på väg till eller från skolan och jag stannar för att prata med och krama främmande kissemissar. Men efter sådana möten är jag glad hela dagen. ;-)

Bara nån vecka kvar till filmfestivalen i Gbg nu. De flesta i klassen ska bo på samma vandrarhem och så ska vi gå på alla möjliga festivalgrejer tillsammans. Plus att vi har några egna tillställningar med inbjudna gäster - producenter, regissörer, m.fl. Det ska bli trevligt att komma till Gbg igen, jag gillar verkligen den staden... kan rentav tänka mig att flytta dit nån gång. Jag ska passa på att träffa Buffy-vänner nu när jag är där också. Rätt många bor i stan och har ofta mysträffar med Wii, Singstar, bowling och sånt skoj.

I övrigt så skickar jag virtuella kramar till mina syskon... Jenny som varit duktig och fått godkänt på sin b-uppsats som hon kämpat länge med - roligt! Och Peter som förlorat en kompis i helgen, i en skoterolycka - hemskt och jobbigt. Ibland undrar man hur livet kan vara så konstigt att unga människor bara rycks bort sådär. Galet.


Kommentarer
Postat av: syster

Tack för den virtuella kramen, den värmde! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback