Klipp klipp

Börjar med att säga R.I.P Ingmar Bergman. Läste nån rad i tidningarna om att filmsverige känns tomt utan honom, men just filmmediet fyller ju ändå den funktionen att han alltid kommer att finnas kvar inte bara i filmsverige utan i hela filmvärlden. Jag tror jag ska försöka dra ihop en Bergman-filmkväll med (f.d) klasskompisar nån kväll framöver.

Ska börja redigera min lilla dokumentärfilm nu i veckan. På Konsthögskolan här i Umeå har vi tillgång till klipp- och ljudrum, osv. Det är kul att man kan gå in och kika hur det går för de andra också. Vi är flera som gick ut manusutbildningen nu som går den här sommarkursen - jag, Magnus, Diana och Clara. Min film har jag tänkt göra så att den kan stå för sig själv som en 10 min-film, men dessutom ska kunna vara en pilot för ett större projekt. Det finns så mycket mer man kan göra utifrån mitt ämne och jag har själv blivit superpeppad att ta reda på mera och utforska och skildra mer av historien. Min syster kan intyga att jag kom från filmandet hög på adrenalin efter den upplevelsen. ;-)

På fredag ska jag dessutom träffa kompisar från manusklassen för att fika på Schmäck. Det är alltid lika roligt att höra vad alla sysslar med, vad de skriver på just nu... och det är bra tillfällen att prata om mina egna projekt också. Jag har så mycket jag vill skriva på en och samma gång nu, så det gäller att jonglera dem lite... men å andra sidan fungerar jag som bäst när jag får göra mycket på en gång. Känns som att jag sagt allt det förut, men så är det.

Stoort grattis till
Pontus, som börjat gå vidare med ett av sina manusprojekt!! Verkligen jättekul! Jag måste åka och hälsa på nån dag och se hur mycket lille Rufus har vuxit. =) En av de sötaste bebisarna nån har sett...

image104

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback