Skolavslutning och semester

Edit: Hm, jag skrev det här inlägget i början av juni, innan jag reste bort, men det postades tydligen inte som det skulle. Såhär såg det i alla fall ut...

Oj, vad mycket som händer nu. Hinner bara skriva några korta rader, för nu åker jag nämligen iväg på semester om en timme. Tåget går till Stockholm och därifrån bär det av till Milano... jag och en kompis ska tågluffa till Venedig, Florens, Pisa och slutligen Rom, varifrån flyget går hemåt den 14 juni. Det ska bli helt underbart! Jag har alltid velat se Italien.

I fredags hade vi som varit första kullen på Manusutbildningen för film och tv vår examensdag! Det blev en härlig dag med tal och diplom, följt av hallonsaft ute i solen på gräset.

Jag hade mina föräldrar och min storasyster på besök över dagen. Jättekul att de kunde vara med, och träffa en del av mina vänner. Senare åt vi middag på en indisk restaurang med Sofia och hennes kompis Maja, Magnus och hans föräldrar som kört upp hela vägen från Skövde, och Marielle och hennes familj. Det var hur trevligt som helst.

Och jag har fått en dv-kamera i examenspresent av mina föräldrar, så nu ska jag filma allt och alla! ;-) Den får först och främst följa med till Italien, så att jag kan klippa ihop en resedagbok sen. Och sen dyker jag rätt in i sommarkursen jag ska läsa på Konsthögskolan, där jag ska göra en egen kort dokumentärfilm, så då kommer kameran väl till pass!

Bäst att jag packar min väska nu! Viva Italia!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback