Citronmarängtårta & icke-Nami

Umeå vill bli Kulturhuvudstad 2014. En rolig satsning, tycker jag, med novelltävlingar och annat. Jag sitter nu och skriver på en novell som ska vara inlämnad senast 1 november (a.k.a This Thursday). Bra omväxling från manusskrivandet att skriva något skönlitterärt. Och bra uppvärmning inför NaNoWriMo, romanskrivandet som jag och Sofia ska ge oss på nu i november.

Jag fikade med gamla klasskompisar på Nya Konditoriet i fredags. Diana, Johanna, Sofia, Magnus och Pontus. Och så lille Rufus, som inte kunde vara stilla och tyckte lampan i taket var det mest spännande i hela världen. Själv skiftade jag mellan att tycka Rufus och min citronmarängtårta var mest spännande, men när jag väl fått i mig lite kaffe så kunde jag kommunicera med de talande människorna också. ;-) Vi bestämde oss för att ha fikaträffarna ännu oftare, och det säger jag bara ja till.

Nu har Marielle äntligen flyttat tillbaka till Umeå också. Halloweenfest hemma hos henne till helgen, så jag måste tänka ut någon bra utklädnad. Funderade ett tag på Nami från animeserien One Piece, men jag tror jag sparar den tills jag tvingat fler i min umgängeskrets att se serien så jag faktiskt kan få några igenkännande kommentarer och inte bara "pirat?". Sa jag tvingat? Jag menar förstås "snällt tipsat om".

Och på tal om tips så kan jag rekommendera den nya Adam Sandler-filmen Reign Over Me (som fått den hemskt tråkiga svenska titeln Vänner för livet). Starkt drama om hur sorg och förlust kan förändra en människa.

Jag skyller senaste tidens icke-bloggande på Facebook. Känner du mig får du gärna frienda mig. *hinthint* Men jag addar bara folk jag faktiskt känner, så om du är en ovanligt svår person att komma ihåg har du otur.

Bäst att jag fortsätter med den där novellen nu...

image108

Kommentarer
Postat av: Syster

Ha ha ha, vilken rolig "skrivångest-gubbe"! Hoppas att det går bra med novellen, så att du slipper dunka huvudet i tangentbordet :)

2007-10-31 @ 01:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback