September

Long time no post. Håller på att bygga mig en hemsida och funderar på att starta en ny blogg i anslutning till den, så jag har avvaktat lite med bloggandet. Men jag är vid liv. ;-)

Vad är nytt, hm...

Sommarkursen avslutades och vi hade visning av våra korta dokumentärfilmer på Västerbottensmuséet. Roligt att se alla färdiga resultat!

Hösten är här och jag längtar efter snön så vi får lite mer upplysta kvällar. Roligt att de nya tv-säsongerna börjar nu... Prison Break gör mig extra glad... och snart är det dags för Friday Night Lights, m.fl.

Jag bor kvar i Umeå åtminstone till och med januari. Sen får jag se. Fikade med Marielle häromdagen och hon frågade om jag ska flytta söderut. Jag får se. Kanske, kanske inte.

Ska läsa några fristående kurser på distans nu på Högskolan på Gotland, med start om en vecka. Använda upp mina sista csn-poäng och dessutom utnyttja den tiden till att skriva. Kurserna jag ska läsa verkar roliga, de handlar om nutida folkkultur - vandringssägner, spökhistorier, cyberlore och hur man kan dokumentera och gestalta dem.

Sofia har övertalat mig att göra henne sällskap i
NaNoWriMo. November är den månad varje år då flest personer världen över utmanar sig själva att skriva en bok på en månad. Jag måste bara bestämma mig för vilket av mina romanprojekt jag ska skriva på. Det är en metod som passar mig, jag är oftast så att jag tänker länge på ett skrivprojekt och sen skriver jag intensivt ned allt under en kort tid.

Umeå filmfestival avslutas nu i helgen. Jag ska träffa Diana om några timmar och några fler ansluter sig nog till oss för att äta middag. Senare i kväll ska vi gå på en Filmare möter filmare-fest, det blir nog kul. =)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Nyheter nyheter!
En hemsida lät spännande... men det har jag iofs en vag känsla av att jag redan visste.
Däremot är jag säker på att jag inte hade någon aning om NaNoWriMo! Extremt spänd på att se vad du lyckas prestera där. Jag skulle aldrig klara det, måste skriva lååååångsamt. Väger varje ord på en våg av guld, eller något sånt.

2007-09-29 @ 16:26:04
Postat av: Malin

A: Ja, jag velade länge kring om jag skulle ge mig på NaNoWriMo eller inte, men det blir roligt. Senast 30 november får du läsa. =)

2007-10-01 @ 12:55:39
Postat av: syster

Hallihallå! Nu har vi sett en hel del heroesavnitt :) Ska du inte flytta hit snart? De söker receptionister till polisens växel.

Postat av: Malin

Siss: Haha, ja, det vore ju perfekt för mig. Fiska deckarhistorier och leka detektiv. :D

2007-10-10 @ 23:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback